بیننده
آنچه که روزانه می بینم
www.flickr.com
Friday, July 27, 2007
پليس امنيتی!
فرمانده نيروی انتظامی گفت، يکی ديگر از اهداف تاسيس پليس امنيت اخلاقی در نيروی انتظامی «مقابله با تهديدهای مستمر دشمنان در زمينه براندازی سياسی از طريق فروپاشی فرهنگی» است.

مانده ام که نقش وزارت اطلاعات در کشور چيست؟ آيا بيان اين حرف به معنی قبول اين مساله است که عملکرد اين وزارتخانه در اين 27 سال زير سوال است و اين وزارتخانه از شناسایی خاطيان عاجز بوده است که اکنون نياز به کمک نيروی انتظامی دارد؟! نيروی انتظامی که قانوناً مجاز به داشتن بخش امنيتی نيست، چگونه می تواند بر اساس جوهره ذاتی خود که همانا بازوی اجریی دستگاه قضایی بودن است، به شناسایی اين گونه افراد بپردازد و اصل "همه افراد جامعه مبرا از جرم هستند مگر خلاف آن ثابت شود" را نقض ننماید؟!

اگر هم وظيفه اين نيرو، دستگيری (و نه "برخورد"، که اين از حيطه وظايف پليس خارج است) افراد شناسایی شده توسط وزارت اطلاعات است، ديگر چه نيازی به اعلام تشکيل آن؟! مگر تا به حال بجز اين بوده است؟!

آقايان به کجا می رويد؟ امنيتی کردن يک کشور اگر جواب می داد، اکنون شاهد 100 ها سند از دوران حکومت های مکتب کمونيسم در کشور های اروپایی نبوديم و آن رژيم ها کماکان بر سر قدرت باقی می ماندند! ايجاد جامعه پليسی همچون بر افروختن آتش پنهانی است و اصلی ترين قربانی آن، خود حکومت می باشد...